Pages

torstai 25. kesäkuuta 2015

Pellava + puuvilla

Blogissa on ollut hiljaiseloa. Viisi viikkoa. Työssä on ollut hektistä, kiireistä, stressaavaa ja vähän kaikkea muuta siihen vielä lisäksi. Muutaman kerran olen jo aloittanut postauksen, mutta priorisoinut ja jatkanutkin neulomista. 

 Malli: Oma
Lanka: Isager Bomulin 165 g
Puikot: 3,25 mm

Olen minä neulonut. Isagerin Bomulinista muun muassa. Kesäisen laatikkotopin, joka tosin odottelee kaapissa sitä kesää. Kerran on ollut päällä - tai siis nahkatakin alla...


Lankana Bomulin on ihana, pellavan hyvät ominaisuudet saavat puuvillan "huonot" ominaisuudet jäämään jonnekin taka-alalle. En neulo sataprosenttisesta puuvillasta, koska en oikein pidä siitä. Ulkonäöllisesti enkä langan ominaisuuksiltakaan. Tätä neuloessa unohtui koko puuvillan olemassaolo.


Musta ja beige, raitaa tottakai - farkkusortsit tai maksimekko. Monikäyttöinen kesätoppi, yksinkertaisuudessaan. Laatikkona alhaalta ylös ja hieman tuollainen venepääntietyyppinen ratkaisu. Ja valmistuu jouheasti. 


Kesä voisi jo tulla. Olemme valmiina.

13 kommenttia:

  1. Tosi hieno. Hyvät väritkin, skarpit!

    Mulla on vähän samanlainen suhde puuvillaan, vaikka nyt nää muutamat uudet nauhapuuvillat on saanet mut harkitsemaan suhdettani uudestaan. Isagerin Japansk Bomuld on esim. aika herkkua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Nauhapuuvillat ovat harkinnassa, eli neulon niitä sitten, kun kaikki muut ovat jo unohtaneet koko homman...

      Poista
  2. Onpas kiva! Mä vaan haaveilen pellavapaidasta, saas nähdä syntyykö sitä tänäkään kesänä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pellava on oikeasti kyllä kannattava valinta, vaikka neulomistuntuma ei mikään huippu olekaan. Lopputulos palkitsee.
      Itsellä odottaa Sparrow't helteiden saapumista - rannalla ei viitsi ihan 100% villaa neuloa... :-)

      Poista
  3. Oi nam! Tosi ihana, mä olen näitä laatikkotoppeja ja paitoja katsellut sillä silmällä koko "kesän"...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ei muuta kuin "kesää" odotellessa puikoille... :-)

      Poista
  4. Selkeä ja kiva! Hyvä väriyhdistelmä ja hyvät raidat. :) Tsemppiä työrutistuksiin ja vastaaviin. :)

    VastaaPoista
  5. Tyylikäs! Tollanen se pitää kesätopin olla. Kesää odotellessa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kesätoppeja ei ehkä koskaan voi olla liikaa. Helteet eivät siten pääse yllättämään, kun on asianmukaisesti varustautunut...

      Poista
  6. Onpas kiva, raikas ja ihanan yksinkertainen kesäpaita. Mä olen vähän kranttu puuvillan suhteen. Ehkä joskus noita mainittuja uskaltais kokeillakin. Tänä kesänä on hamstrattuna niin paljon pellavaa, että jäänee ensi kesään :D (mä muuten uskon, että kesä alkaa ensi viikolla. Oikeesti.)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kesä saattanee alkaa, pakko myöntää. Tänään tuntui jo vähän siltä. Skeptisenä neulon kuitenkin Lemonia. :-)

      Poista
  7. Vaikka jo livenä ihastelinkin, on pakko käydä vielä täälläkin toteamassa että on se vaan hieno! :)

    VastaaPoista

 
Blogger Template By Designer Blogs